• De online drukkerij van Buroform
  • Duurzaam drukwerk
  • Eigen productie sinds 1987
  • Uitgebreide bestandscontrole

Vragen? +32 15 330 444

Maandag t/m vrijdag: 09u00 - 17u00

Aandacht trekken bij je doelgroep? Personaliseer!

Tegenwoordig is het internet de place to be om te adverteren. Maar hoe maak je als bedrijf nu nog het verschil op een terrein dat al grotendeels is ingenomen? Door verder te kijken dan de grenzen van digitale marketing natuurlijk: in de brievenbus van je klanten liggen heel wat kansen om op te vallen met tastbare, persoonlijke communicatie. Hier met dat papier!

Vandaag worden we online om de oren geslagen met commerciële boodschappen. Je opent je mailbox en hop, de helft van je ontvangen mails zijn bedoeld als reclame. Je bezoekt een website, maar moet eerst voorbij een banner of twee. Of je gaat door je sociale media, die vooral lijken te bestaan uit advertenties. We leven grotendeels online, wat maakt dat het merendeel van onze marketingacties zich ook daar bevinden.

1. Mensen willen tastbare post

Onlangs onderzocht Bpost hoeveel belang we nog hechten aan onze brievenbus. Wat blijkt: véél meer dan je zou denken. Tachtig procent van de ondervraagden gaf aan benieuwd te zijn naar zijn/haar post. Zevenentachtig procent haast zich zelfs elke dag om de brievenbus leeg te maken. Zevenentwintig procent van de gelezen post leidt tot actie. Als je weet dat je gemiddeld amper vier directe mailings – gedrukte media zoals een brief, folder of postkaart – ontvangt per week, is de conclusie duidelijk: in de brievenbus liggen enorme opportuniteiten om mensen te bereiken.

2. Gedrukte tekst wordt beter onthouden

Iets lezen op papier gaat doorgaans langzamer dan op een scherm. Vaak ben je ook meer geconcentreerd, waardoor je de inhoud beter begrijpt en onthoudt. Online gaan veel mensen in ‘scanmodus’. Je slaat stukken over of stopt soms al na enkele alinea’s met lezen. Informatie komt zo erg oppervlakkig binnen. Wil je een boodschap overbrengen met iets meer context, kies je dus best voor gedrukte communicatie.

3. Printcommunicatie brengt rust

Op een computer, tablet of smartphone word je overspoeld met advertenties, pop-ups en andere meldingen. Daardoor is de kans groot dat je sneller afgeleid geraakt of begint te multitasken. Als je iets leest op papier is dat veel minder het geval. Je behoudt veel langer de focus, waardoor je veel meer geniet van het lezen zelf.

4. Papier biedt een multi-sensorische ervaring

Een gedrukt boek of magazine lezen is een totaalervaring. Bij het lezen van een geprinte tekst activeer je niet alleen je ogen, maar ook je huid en je neus. Je neemt niet alleen de woorden op, je gaat ook met je vingers door de bladzijden, terwijl je de verse papiergeur kunt ruiken. Klinken we nu heel erg romantisch? Misschien, maar kijk zelf hoe rustig je wordt van een goed boek of een inspirerend magazine. Print heeft gewoon veel meer om het lijf.

5. Gedrukte advertenties hebben meer kracht

Printreclame maakt meer los dan online reclame. De reden is simpel: gedrukte media spelen veel meer in op de actuele interesses en behoeftes van de lezer. Online advertenties verschijnen op basis van de onderwerpen waar je vaak naar zoekt. Meestal gebeurt dat ook nog eens op willekeurige momenten, ook als je er absoluut geen nood aan hebt. Reclame in een magazine is op dat vlak anders. Lees je bijvoorbeeld een tijdschrift over lifestyle of interieur, dat doe je dat met een heel bewust doel. De advertenties sluiten dan ook veel meer aan bij je leefwereld. Voor adverteerders is dat een zegen: verzorgd drukwerk helpt om connectie te maken met je doelpubliek. Het zorgt er mee voor dat je boodschap tastbaar wordt en dat die boodschap meer kracht krijgt.


Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven over nieuwe inspiratie, nieuws en updates van INKOprint of Buroform? Connect met ons op Facebook, Linkedin, Instagram, of schrijf je nu in op onze nieuwsbrief.

Winkelwagen

${ orderLine.title }
Winkelwagen is leeg